O nas

Marta Baj-Lieder184155_116049201824779_7987390_n

właściciel, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, doradca noszenia ClauWi®, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”; autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach (logopeda.pl, dzielnicarodzica.pl, egodziecka.pl, integracjasensoryczna.info).

Członek Stowarzyszenia Integracji Sensomotorycznej SISM oraz Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej

Współzałożyciel Szkoły Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka” z siedzibą w Gdańsku i Warszawie.

www.szkolaterapiikarmienia.pl

Autor szkoleń „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym”, „Nadwrażliwość dotykowa w sferze orofacjalnej”, „Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne”. Współautor szkolenia „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym”

Wykształcenie:                                                                                                                                                                     teczka_krec_sie.indd

  • Uniwersytet Gdański – studia podyplomowe z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej
  • Uniwersytet Gdański – studia podyplomowe z zakresu terapii logopedycznej
  • Uniwersytet Gdański – studia magisterskie – pedagogika ogólna
  • Uniwersytet Gdański – studia licencjackie – wczesna edukacja i logopedia

Kursy:

  • Diagnoza i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt- nowe podejście
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Nadwrażliwość słuchowa i szumy uszne u dzieci- wpływ na trudności w uczeniu się i funkcjonowanie
  • Treatment of Picky and Problem Eaters Using Food Chaining Therapy
  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zachowań autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci
  • Ayres Sensory Integration Fidelity Measure
  • Metody i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym
  • Terapia logopedycznego małego dziecka z autyzmem
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbalno-tonalnej
  • Zaburzenia jedzenia u dzieci
  • Trudności w przetwarzaniu bodźców sensorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym- diagnoza i strategie terapeutyczne- Lindsay Hardy
  • Solving the Puzzle of Autism:Using Tactile Therapy Techniques (Puzzle autyzmu: stosowanie dotykowych technik terapeutycznych) Monica Purdy, M.A., CCC-SLP
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z jedzeniem
  • Trudności z jedzeniem dzieci z zaburzeniami rozwoju- trening jedzenia
  • Integracja sensoryczna w rozwoju niemowląt i dzieci (Susanne Smith Roley)
  • Everything You Need to Know about a Baby’s Mouth for Good Feeding, Speech, and Mouth Development – Diane Bahr, MS. CCC-SLP
  • Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością
  • Międzynarodowe Sympozjum Naukowe PSTIS „Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania człowieka - ujęcie interdyscyplinarne” Tracy M. Stackhouse
  • Wczesne zaburzenia funkcji oralnych (pokarmowych, oddechowych i fonacyjnych) u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo – porodowego- warsztaty neurologopedyczne moduł II
  • Elastic Therapeutic Taping in Head, Neck and Orofacial disorders (Ester de Ru)
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii- warsztaty neurologopedyczne moduł I
  • Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia i produkcji mowy wg S. Rosenfeld-Johnson
  • Diagnostyka miofunkcjonalna wg A. Kittel
  • Konferencja logopedyczna  Wczesna interwencja logopedyczna- Terapia, wspomaganie, wsparcie- trzy drogi, jeden cel
  • Torowanie traktu ustno-twarzowego
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka
  • Autorski program łagodnej stymulacji rozwoju noworodków i niemowląt CCCC-SKS
  • Zabawa inspirująca rozwój część 1 i 2
  • Diagnoza i ocena funkcjonowania dzieci z deficytami rozwoju do 12 roku życia, w oparciu o Profil Psychoedukacyjny PEP-R
  • Terapia karmienia: ujęcie sensoryczno-motoryczne prowadzone przez Lori L. Overland, M. S. CCC-SLP, C/NDT (Feeding Therapy: A sensory-motor approach)
  • Karmienie piersią
  • Karmienie dzieci z MPD
  • Problemy żywieniowe w dzieciństwie- dysfagia dziecięca- badanie-ocena-interwencja wg metody NDT Bobath (Dore Blom)
  • Stymulacja mechanizmów lewopólkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • Terapia neurobiologiczna
  • Zaburzenia połykania
  • Niedokształcenie mowy-afazja rozwojowa
  • Dyslalia ankyloglosyjna – o krótkim wędzidełku języka,wadliwej wymowie i skuteczności terapii
  • Kurs na Doradcę Noszenia ClauWi®
  • Zaburzenia karmienia u dzieci – zespołowe postępowanie diagnostyczno – terapeutyczne
  • Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym
  • Specyfika wspierania dzieci urodzonych przedwcześnie w praktyce logopedy i rehabilitanta
  • Międzynarodowa konferencja naukowa nt. Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się
  • Diagnoza i terapia dysfagii
  • Integracja sensoryczna stopien I i II
  • Terapia ręki
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
  • Kurs instruktorski Masaż Shantali Special Care
  • Dziecięcy Masaż Shantala
  • MAKATON Program Rozwoju Komunikacji stopień I
  • Integracja sensoryczna stopień I – Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
  • Terapia ręki
  • Neurosensometryczna integracja schematów odruchów narodzin i poporodowych
  • Neurosensomotoryczna integracja motoryki pierwotnej i jej wpływ na rozwój języka i mowy
  • Neurosensomotoryczna integracja odruchów twarzy
  • Konferencja szkoleniowa – Narodziny w aspekcie triady (matka-dziecko-ojciec) oraz rozwoju psychomatycznego dziecka
  • Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka ryzyka z zastosowaniem metody Castillo Moralesa
  • Co każdy nauczyciel powinien wiedzieć o ADHD
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem stopień I
  • Metoda dobrego startu
  • Dysleksja rozwojowa (teoria, diagnoza i terapia)
  • Metoda Knillów

Współpracuję z magazynem Together- rodzinna strona Trójmiasta, pełnię funkcję eksperta w serwisach NaszeDziecko.net.pl, ilekarze.pl oraz osesek.pl

 

Maja Kędzior

Logopeda

Wykształcenie:

  • Podyplomowe Studium Logopedyczne na Uniwersytecie Wrocławskim
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (specjalność: pedagogika opiekuńcza)

Kursy:

  • Logorytmika- ruch, słuch, słowo
  • KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne
  • Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej
  • Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej cz.1
  • Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapii
  • Podstawy ortodoncji dla logopedów.Zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz- i wewnątrzustnych w logopedycznej praktyce
  • Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci
  • Specjalistyczne Warsztaty Diagnozy i Terapii Dziecka Dyslektycznego
  • Szkolenie z zakresu pomagania osobom w kryzysie psychologicznym
  • Trening interpersonalny
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców

 

Dagmara Fiedorczuk

Terapeuta Integracji Sensorycznej, psycholog, terapeuta Empathy Dolls®

Wykształcenie:

  • Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej, mgr psychologii
  • Gdański Uniwersytet Medyczny, studia podyplomowe, psychologia kliniczna
  • Integracja sensoryczna, studia podyplomowe

Kursy:

  • I moduł Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Nadwrażliwość słuchowa i szumy uszne u dzieci- wpływ na trudności w uczeniu się i funkcjonowanie
  • KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci
  • Metody i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o metodę PTR
  • Zaburzenia jedzenia u dzieci
  • Praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z jedzeniem
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Trudności z jedzeniem dzieci z zaburzeniami rozwoju- trening jedzenia
  • Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością
  • Medyczne aspekty rozwoju małego dziecka i opieki nad nim
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Stymulacja mechanizmów lewopólkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • Terapia neurobiologiczna
  • II stopień w zakresie terapii integracjii sensorycznej, PSTIS
  • I stopień w zakresie terapii integracjii sensorycznej, PSTIS
  • Pomoc psychologiczna w kryzysie, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
  • Trzystopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem
  • IV Sympozjum naukowe „Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem” zorganizowane przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
  • Warsztat „Tworzenie indywidualnych programów terapeutycznych” zorganizowany przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
  • Szkolenie „Zespół Aspergera” zorganizowane przez Specjalny Ośrodek Rewalidacyjno Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży z autyzmem w Gdańsku
  • Szkolenie „ADHD – diagnoza i psychoedukacja” zorganizowane przez Polskie Towarzystwo ADHD
  • Kurs „Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Dyslekcji
  • Warsztat „Wczesna diagnoza dzieci z zaburzeniem autystycznym” zorganizowany przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
  • Warsztat „Rozwijanie zachowań społecznych” zorganizowany przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
  • III Międzynarodowe Sympozjum Naukowe „Efektywne sposoby uczenia dzieci z autyzmem w praktyce i badaniach” zorganizowane przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
  • Szkolenie „Metoda Dobrego Startu” zorganizowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji

 

Agnieszka Borowska-Kociemba

Terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog, terapeuta Empathy Dolls®, autor książek „Karty dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”,”Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej” .

200_0_productGfx_70deb42af8f1813fb51f626271a37bad

Wykształcenie:

  • Studia Podyplomowe ,WSSE w Warszawie – Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami
  • Studia magisterskie, Uniwersytet Zielonogórski – Rewalidacja osób chorych
  • Studia licencjackie, DSWE TEB we Wrocławiu – Oligofrenopedagogika

Kursy:

  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne
  • Ayres Sensory Integration Fidelity Measure
  • Metody i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbalno-tonalnej
  • Trudności w przetwarzaniu bodźców sensorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym- diagnoza i strategie terapeutyczne- Lindsay Hardy
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Integracja sensoryczna w rozwoju niemowląt i dzieci (Susanne Smith Roley)
  • Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
  • Autorski program łagodnej stymulacji rozwoju noworodków i niemowląt CCCC-SKS
  • Zabawa inspirująca rozwój część 1
  • Kinezjolgia edukacyjna II°
  • Prowadzenie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim
  • Planowanie terapii uczniów z upośledzeniem umysłowym
  • Umiejętności wychowawcze
  • Uczenie zachowań społecznych dzieci z autyzmem
  • Uczenie zachowań werbalnych dzieci z autyzmem
  • Jestem – Czuję – Dotykam – Porozumiewam się”
  • Terapia behawioralna dzieci z autyzmem II°
  • Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną
  • Makaton szkolenie zawansowanie
  • Makaton zabawy
  • Trudny rodzic w szkole –jak zamienić walkę we współpracę
  • Terapia Ręki II°
  • PECS I°

Kinga Stolarska

Terapeutka Integracji Sensorycznej, trenerka rozwoju osobistego, psycholożka, terapeuta Empathy Dolls®

Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej

Wykształcenie:

  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, studia magisterskie – psychologia
  • Szkoła Rozwoju Umiejętności Trenerskich TROP w Warszawie
  • Studium Nonviolent Communication (NVC)

Kursy:

  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Integracja sensoryczna w rozwoju niemowląt i dzieci (Susanne Smith Roley)
  • Międzynarodowe Sympozjum Naukowe PSTIS „Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania człowieka - ujęcie interdyscyplinarne” Tracy M. Stackhouse
  • Wprowadzenie do terapii zaburzeń modulacji sensorycznej:  STEPSI – narzędzie do efektywnego rozumowania klinicznego - Tracy M. Stackhouse
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci
  • Zabawa inspirująca rozwój część 2
  • Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0 -36 m.ż
  • Zabawa inspirująca rozwój część 1
  • Kurs II stopinia w zakresie integracjii sensorycznej (PSTIS)
  • Kurs I stopinia w zakresie terapii integracjii sensorycznej (PSTIS)
  • NVC w kontaktach z dziećmi i młodzieżą (Marianne Gothlin, Fundacja Świadomego Rozwoju)
  • Program Ambasadorzy Empatii (Dojrzewalnia Róż Ewy Panufnik w Warszawie)
  • Komunikacja niewerbalna w kontaktach biznesowych i osobistych (Aleksandra Brzozowska, Instytut Miasta)
  • Program Wspierania Rodziny (Aleksandra Karasowska)
  • Rozwiązywanie Konfliktów i Mediacje Rówieśnicze (Pracownia Psychologiczna. Elżbieta Sołtys)
  • Podstawy treningu i warsztatu psychologicznego

 

Paulina Wereszko

Terapeuta integracji sensorycznej, pedagog specjalny, trenerka profilaktyki pogryzień, dogoterapeutka

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Gdański, studia magisterskie- pedagogika niepełnosprawności
  • Uniwersytet Gdański, studia licencjackie- pedagogika- edukacja niepełnosprawnych intelektualnie z terapią indywidualną

Kursy:

  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • „Relacja bez kar i nagród” – warsztaty z Agnieszką Stein
  • „Pies w edukacji” – warsztaty Fundacji „Pies i Staś”
  • Trener profilaktyki pogryzień – kurs Fundacji „Pies dla Stasia”
  • „Podstawy felinoterapii” – kurs Fundacji „Razem Łatwiej”
  • „Pierwsza pomoc przedmedyczna” – szkolenie prowadzone przez Gorat
  • Seminarium „TTouch dla psów i kotów” z udziałem Sarah Fisher
  • Konferencja „Trening doskonały – różnice w kształtowaniu zachowań psów określonych ras” z udziałem Niny Bodarenko
  • Udział w obozie szkoleniowo-rekreacyjnym dla psów i przewodników zorganizowanym przez szkoły KynoPark oraz Psiok
  • Kurs integracji sensorycznej II stopnia „Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej” prowadzone w ramach projektu pt.: „Pomorski rehabilitant XXI w.”
  • Organizacja i udział w XI Konferencji dotyczącej Nauczania i Wychowania Integracyjnego w SP nr 44 w Gdańsku
  • Kurs doskonalący Metoda Dobrego Startu – część praktyczna organizowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
  • Kurs doskonalący Metoda Dobrego Startu – część teoretyczna organizowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
  • Udział w szkoleniu „Jakie terapie dla osób z autyzmem są rekomendowane, a jakie nie, i dlaczego?” prowadzonym przez dr Monikę Suchowierską
  • Konferencja szkoleniowa „Na drodze ku samodzielności” dotycząca tworzenia warunków rozwoju i wsparcia osób z zespołem Aspergera oraz ich rodzin organizowana przez „POMOST”
  • IV Sympozjum Naukowe „Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem” wykłady oraz warsztaty organizowane przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
  • Kurs „Podstawy terapii z udziałem psa” organizowany przez Fundację Dogtor
  • Szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem organizowane przez Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym
  • Warsztaty pt.: „Wspomaganie uczniów z autyzmem i zaburzeniami rozwoju w klasie integracyjnej” organizowane przez Ośrodek Kształcenia Ustawicznego w Gdańsku
  • Szkolenie „Zespół Aspergera – psychologiczne i pedagogiczne wyzwania i dylematy” prowadzone przez dr Agnieszkę Rynkiewicz
  • Szkolenie I° w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej „Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej”
  • Szkolenie „Sprawniej Żyć Razem”
  • Warsztaty języka migowego organizowane przez Studenckie Koło Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego „Integrum”
  • Kurs wychowawcy kolonijnego organizowany przez Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego

Anna Olszowska

Terapeutka Integracji Sensorycznej, nauczyciel w klasie integracyjnej, pedagog, socjoterapeuta

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie – Podyplomowe Studium Socjoterapii
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie   - studia magisterskie-  pedagogika  nauczania początkowego
  • Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna – studia licencjackie – pedagogika opiekuńczo – wychowawcza

Kursy:

  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej I° i II°
  • Metoda  Ruchu  Rozwijającego  Weroniki Sherborne
  • Kontakt, komunikacja i zabawa, jako podstawa pracy terapeutycznej z małym dzieckiem ze spektrum autyzm
  • Terapia ręki
  • Terapia przez sztukę
  • ADHD – symptomy i terapia
  • Poznawczo – behawioralna terapia dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
  • Uczeń z Zespołem  Aspergera
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • Spójrz inaczej
  • Mediacje konfliktów z udziałem dzieci
  • Pomoc dziecku doświadczającemu przemocy
  • Biblioterapia nie tylko w bibliotece
  • Wprowadzenie do pedagogiki zabawy
  • Teatr dla życia- od instruktora do rezysera
  • Tańce integracyjne

Paulina Konarczak

Terapeutka Integracji Sensorycznej, psycholożka

Wykształcenie:

  • Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsk- studia podyplomowe- integracja sensoryczna
  • Uniwersytet Gdański- studia magisterskie- psychologia kliniczna

Kursy:

  •  Kurs II stopnia w zakresie integracji sensorycznej (PSTIS)
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Kurs I stopnia w zakresie integracji sensorycznej (PSTIS)
  • Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
  • Konferencja szkoleniowa „Trudne zachowania u dzieci”
  • Metody aktywizujące w pracy z osobami niepełnosprawnymi
  • Pierwsza Pomoc Przedlekarska
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem
  • Interwencja w rodzinie w sytuacji wykorzystywania seksualnego u dziecka
  • Kurs wychowawcy placówek wypoczynku dzieci i młodzieży

Agata Potrykus

Logopeda wczesnej interwencji, terapeuta Empathy Dolls®

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Gdański- studia magisterskie – wczesna interwencja logopedyczna
  • Uniwersytet Gdański- studia licencjackie – wczesna edukacja z logopedią

Kursy:

  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbalno-tonalnej
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
  • Elementy sensoplastyki
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • MAKATON program rozwoju komunikacji PRKM poziom drugi
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Terapia logopedyczna z punktu widzenia osoby z trudnościami w przyjmowaniu pokarmów
  • Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością
  • MAKATON program rozwoju komunikacji PRKM poziom pierwszy
  • Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym- Szkoła Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka”
  • Terapia ręki II stopień
  • Terapia ręki I stopień
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Wczesna terapia logopedyczna. Zaburzenia mowy i funkcji pokarmowych, diagnoza oraz terapia logopedyczna małego dziecka od 0 – 4 r.ż
  • Nadmierne ślinienie się- techniki terapeutyczne
  • Dziecko wiotkie
  • Kurs instruktorski Masaż Shantali Special Care
  • Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w oparciu o metodę integracji sensorycznej
  • Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci- aspekt logopedyczny
  • Stymulacja procesów myślenia, kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Problemy żywieniowe w dzieciństwie- dysfagia dziecięca- badanie-ocena-interwencja wg metody NDT Bobath (Dore Blom)
  • Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci
  • Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych wg Dr S. Masgutowej cz. II
  • Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych wg Dr S. Masgutowej cz. I
  • „Dlaczego logopedzi boją się jąkania- analiza zjawiska od strony lingwistycznej i terapeutycznej”
  • „Zasady postępowania przy ocenie logopedycznej budowy jamy ustnej”
  • „Jak to jest być jąkającym się”, „Jąkanie diagnoza i terapia”
  • „Bańki? piórka? wiatraczki? Nie! Ciekawe zabawy oddechowe z dziećmi i młodzieżą”
  • Konferencja „Razem pełni sprawni. Dobre praktyki w szkole i jej otoczeniu”
  • Konferencja „Diagnoza logopedyczna- różne podejścia, jeden cel”
  • Konferencja „Nowe klucze do kompetencji kluczowych” – program DICE
  • Kurs dla kandydatów na wychowawców w placówkach wypoczynku

Aleksandra Wrześniewska

Logopeda wczesnej interwencji, terapeuta Empathy Dolls®

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Gdański- studia magisterskie – wczesna interwencja logopedyczna
  • Uniwersytet Gdański- studia licencjackie – praca socjalna
  • Uniwersytet Gdański- studia licencjackie- wczesna edukacja z logopedią

Kursy:

  • Diagnoza i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt-nowe podejście
  • Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego (o typie afazji), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • Metody i strategie terapeutyczne w mutyzmie wybiórczym
  • Metoda Dobrego Startu (część praktyczna)
  • Zabawy z przytupem
  • Być dobrym terapeutą
  • Terapii Ręki (I i II stopień) organizowanym przez Mazurskie Centrum Szkoleń
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch feeding disorders – kurs podstawowy
  • Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls®- for learning, playing and therapy
  • Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbalno-tonalnej
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Nadmierne ślinienie się- techniki terapeutyczne
  • Integracja sensoryczna w terapii dzieci z autyzmem
  • Strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci z autyzmem
  • Konferencja naukowa „Wieczne dziecko” poświęcona problemom dzieci z FAS i FASD
  • Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej dzieciom
  • Trzystopniowy kurs dotyczący terapii behawioralnej
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania jako stymulacja rozwoju funkcji poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym
  • Problemy karmienia i ich usprawnianie u dzieci z wyzwaniami rozwojowymi
  • Konferencja „Na drodze ku samodzielności. Tworzenie warunków rozwoju i systemu wsparcia dla dzieci z zespołem Aspergera i ich rodzin”
  • Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci- aspekt logopedyczny
  • „Bańki? Piórka? Wiatraczki? Nie! Ciekawe zabawy oddechowe z dziećmi i młodzieżą”
  • Masaż twarzy z elementami drenażu limfatycznego
  • Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniami autystycznymi
  • Podstawy wspierania osoby głuchoniewidomej
  • Zasady współpracy nauczycieli i rodziców
  • Szkolenie dla trenerów Praw Człowieka Amnesty International
  • Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych
  • Kurs dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dzieci i młodzieży

Maria Faściszewska

Dr, adiunkt w Instytucie Pedagogiki UKW, pracownik PPP7 w Gdańsku, neurologopeda, filolog polski i rosyjski, autorka książek z zakresu terapii logopedycznej: Cienie logopedyczne; Różnicowanie fonemowe głosek ś, s, sz, Wesołe minki tygryska, Sokole oko. Zainteresowania terapeutyczne i naukowe dotyczą szczególnie profilaktyki, diagnozy i terapii jąkania u dzieci i młodzieży oraz kwestii zaburzeń

Wykształcenie:

  • 2014 – uzyskanie tytułu doktora nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (Praca: Niepłynność mówienia w tekstach dialogowych i narracyjnych osób jąkających się)
  • 2008- UG, Podyplomowe Studium Neurologopedyczne
  • 2005 – UG, Podyplomowe Studium Emisji i Higieny Głosu

Kursy:

  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi-diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • Terapia jąkania dla dzieci w wieku szkolnym. Rozwijanie kluczowych umiejętności klienta i terapeuty – wprowadzenie prowadzony przez Jane Harley.
  •  Dwujęzyczni uczniowie z różnymi zaburzeniami językowymi- oceny i strategie interwencji logopedycznej prowadzone przez prof. Henriette W. Langdon
  • Terapia jąkania dzieci w wieku szkolnym prowadzone przez dr. K. Węsierską
  • Diagnozowanie jąkania u dzieci przedszkolnych prowadzone przez dr. K. Węsierską i B. Jeziorczak
  • Mini-KIDS – terapia jąkania małego dziecka prowadzone przez Petera Schneidera
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania prowadzone przez mgr K. Sedivy
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji prowadzone przez mgr K. Sedivy
  • Terapia neurobiologiczna prowadzone przez prof. J Cieszyńską
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych  prowadzone  przez dr m. Korendo
  • Jąkanie wczesnodziecięce – profilaktyka, diagnoza, terapia prowadzone przez dr K. Węsierską
  • Dialog i narracja prowadzone przez mgr D. Szubstarską i mgr B. Bednarską
  • Giełkot  – teoria, diagnoza i terapia prowadzone przez Mannon Abbink-Spruit
  • Kurs elementarny System Języka Migowego prowadzony przez PZG w Gdańsku
  • Diagnoza i terapia jąkania stopień II prowadzone przez pana dr. M. Chęćka
  •  certyfikowany trener metody Learning Language and Loving It przez The Henen Centre
  •  Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie  prowadzone przez dr J. Panasiuk
  •  III stopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej w pracy z dziećmi  i  młodzieżą z autyzmem organizowane przez IWRS
  • Diagnoza i terapia jąkania stopień I prowadzone przez pana dr. M. Chęćka
  • szkolenie „Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w rehabilitacji małego dziecka z wadą słuchu” I stopień
  • szkolenie I° w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej;
  • uczestnictwo w realizacji programu Rodzinnej terapii jąkania prowadzonej przez mgr H. Waszczuk;
  •  kurs Istota i terapia jąkania prowadzony przez dr K. Szamburskiego;

Karolina Porydzaj

Terapeutka Integracji Sensorycznej, psycholog

Wykształcenie:

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana Pawła II w Lublinie- studia magisterskie- psychologia

Kursy:

  • Mikrobiota jelitowa czy przyczyn zaburzeń autystycznych możemy szukać w jelitach?
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci
  • Specjalistyczne szkolenie kwalifikacyjne z zakresu stosowania Baterii diagnozy funkcji poznawczych PU-1
  • Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (zespół Aspergera)- edukacja i wychowanie
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na zajęciach przedszkolnych
  • Szkolenie I i II stopnia w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne stopień I
  • Jak prowadzić szkolenia
  • Arteterapia drogą do rozwoju
  • Muzyka zaczyna się tam, gdzie słowo jest bezsilne- o uwalnianiu emocji w profilaktyce muzycznej
  • Szkolenie ze znajomości teoretycznych podstaw metod projekcyjnych oraz praktycznej umiejętności posługiwania się metodą Rorschacha i testem rysunku projekcyjnego
  • Komunikacja interpersonalna
  • Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dzieci i młożdzieży

 

Joanna Mosakowska

Terapeutka Integracji Sensorycznej, pedagog specjalny, socjoterapeuta

Wykształcenie:

  • Ateneum studia podyplomowe; Integracja Sensoryczna
  • Uniwersytet Gdański studia podyplomowe;  Socjoterapia- praca z grupą
  • Uniwersytet Gdański  Pedagogika Specjalna; specjalizacja: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością
  • Akademia Pomorska w Słupsku; Pedagogika specjalizacja: Pedagogika opiekuńczo wychowawcza z resocjalizacją

Kursy:

  • Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym
  • Integracja Sensoryczna- stopień I i II, PSTIS
  • Sztuka negocjacji
  • Trening komunikacji interpersonalnej
  • „Prewentologia” – animator postaw prozdrowotnych
  • Kurs na wychowawcę placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży

Justyna Czaja

Terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog

Członek Stowarzyszenia Integracji Sensomotorycznej SISM.

Wykształcenie:

  • Pomorska Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdyni studia podyplomowe; oligofrenopedagogika

Kursy:

  • Zachowania problemowe dzieci i młodzieży
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Makaton poziom III rozszerzony
  • Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym
  • Czego uczyć uczni z z głęboką wieloraką niepełnosprawnością?- diagnoza możliwości poznawczych
  • Warsztat- kontakt, komunikacja i zabawa, jako podstawa pracy terapeutycznej z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu
  • Konferencja metodyczna „Zaburzenia procesów przetwarzania sensorycznego”
  • Praca z dzieckiem z ADHD
  • 3- stopniowe szkolenie terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem
  • Neurorozwojowe badania diagnostyczne
  • Wykorzystanie metody P. Dennisona w terapii pedagogicznej- doświadczenia w pracy
  • Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą?

Centrum Terapii Logop